Nederlander besteedt ook in 2021 vooral offline

BLOG   -   Nederlander besteedt ook in 2021 vooral offline


31.01.2017


In 2020 besteden Nederlanders 52 procent van hun budget online, voorspelden consumenten drie jaar geleden. De verwachtingen zijn inmiddels getemperd, blijkt uit nieuw onderzoek van GfK in het kader van ShoppingTomorrow, tot nog geen derde in 2021.

Met de kennis van nu verwachten Nederlandse consumenten dat ze over vijf jaar 32 procent van hun aankopen online zullen doen. Dat is 10 procentpunten meer dan de realiteit van dit jaar, volgens de laatste Thuisinkel Markt Monitor.

Aandeel offline/online in Nederlandse consumentenbestedingen
Aandeel offline/online in Nederlandse consumentenbestedingen

 

 

 

 

 

 

Consumenten verwachten dat het online omzetaandeel in food & nearfood in vijf jaar tijd verviervoudigt. Voor schoenwinkels lijkt er plaats te blijven in de winkelstraat:

Verwacht online omzetaandeel per categorie in 2021, versus reëel aandeel in 2016
Verwacht online omzetaandeel per categorie in 2021, versus reëel aandeel in 2016

 

 

 

 

 

 

 

 

(Bron: TWiNKLE)

Categorieën

Recente berichten

Altijd op de hoogte blijven?

Schrijf u in op onze nieuwsbrief